fredag den 11. februar 2011

Urskiver

Smukke gamle urskiver
Jeg kan godt lide, at bruge smukke gamle urskiver - til at lave fine og nostalgiske stilleben. Jeg bruger dem flere steder i min bolig. Så flytter jeg lidt rundt på dem - fra tid til anden - og pludselig - har jeg skabt et nyt "billede". Det synes jeg er sjovt - at man med sådan en fin lille ting - kan forandre udtryk på allerede eksisterende objekter.

Her har jeg hængt en gammel urskive på en fin dobbeltramme. Jeg synes, at urskiven bryder det "lidt overdådige" på rammen fint.


En smuk gammel bedekæde er placeret ovenpå fine gamle urskiver og lagt på et gammelt sølvfad. Det er bare utrolig flot :) 


Og her har jeg tilføjet en smuk urskive samme med gammel broche - ved en dejlig buket. 



Det er bare så inspirerende at bruge fine gamle ting - på en lidt "skæv" måde. 

2 kommentarer:

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

Elsker også ure i alle størrelser. Super dekorative. Har netop købt en af de helt store på 101 cm i diameter og jeg glæder mig til at få det hjem :-)

Mit Vintage-Hus sagde ...

;Hej Bettina
Den kunne jeg rigtig godt tænke mig at se. Håber, at du tager et billede - og lægger på bloggen :)

Ha' en skøn weekend.
Dorthe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...