lørdag den 12. februar 2011

Tiramisú

En himmelsk mundfuld
Selvom jeg elsker Frankrig - ja... så holder jeg mindst ligeså meget af Italien. Og minimum en gang om året - besøger jeg dette fantastiske land. Jeg har været mange steder i Italien - og henrykkes hver eneste gang, jeg er der. Ikke mindst den italienske mad og vin - i de rette omgivelser - gør for mig - at landet er mange besøg værd.

Min mand elsker at lave italiensk mad - og han er fantastisk god til det. Og hans favorit dessert - den skønne Tiramisu - ja... den er bare en himmelsk mundfuld. Så her er hans opskrift på denne dejlige dessert:
  1. 2 dl. piskefløde
  2. 5 spsk sukker
  3. 4 æggeblommer
  4. 500 g mascarpone
  5. 200 g lady fingers
  6. 1/2 krus stærk espresso
  7. 1/2 krus marsala 
  8. kakao


Pisk fløden stiv sammen med 1 spsk sukker. Pisk æggeblommerne cremede med håndmikser ved højeste hastighed sammen med resten af sukkeret. Rør mascarponen i lidt ad gangen og dernæst flødeskummet ved nedsat hastighed.
Beklæd en flad form med lady fingers. Bland espresso og marsala og dryp lady fingers med denne blanding (ikke for meget). Bred et lag creme ud og kagerne og læg endnu et lag kager over. Dryp disse med espresso og marsala blandingen og fordel resten af cremen herover. Drys med kakao og lad desseren stå i køleskabet i mindst 1 time.

Mums..... og rigtig god fornøjelse ;)



  

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...