lørdag den 19. februar 2011

Påskeæg

Skønne Chokoladeskaller
Selv om der er lidt tid endnu - ja... så nærmer påsken sig. Og hvad med, at lave dine egne påskeæg. I år har jeg tænkt mig at prøve - at lave mine egne chokoladeskaller. Jeg vil købe noget rigtig godt chokolade - og så kaste mig ud i opgaven. Og når jeg forhåbentlig har fremstillet nogle flotte skaller - vil jeg fylde dem med alskens herligheder - og forære dem som påskeæg - til familie og venner. Uhhh - hvor jeg glæder mig til, at komme igang.  


Til fomålet - vil jeg bruge disse fine gamle franske chokolade støbeforme i jern. Netop hjemkommet fra Frankrig - og naturligvis også - til salg i shoppen :)


Hvis du skulle have lyst til også selv, at lave dine egne chokoladeskaller - får du lige fremgangsmåden her:

Inden du går igang - skal du sørge for at formene er helt rene. Fyld formene med temperet smeltet chokolade. Husk, at du skal smelte chokoladen - over et vandbad. Skrab herefter overfløding chokolade væk fra kanterne. Bank derefter formen i bordet, så chokoladen sætter sig tæt til formen, og eventuelle luftbobler bliver slået ud af chokoladen. Vend så formen om og bank overflødig chokolade ud - og gentag herefter proceduren med - at skrabe overflødig chokolade væk fra kanterne. Stil formen med bunden i vejret -  5 min. i køleskab. Når chokoladen er størknet slås skallerne ud af formen. Du kan evt. smelte lidt chokolade og "lime" 2 skaller sammen. 

Jeg glæder mig som sagt - til at prøve - og det gør resten af familien også :) :) :)

Chokoladehilsner og




   


2 kommentarer:

Frøken Anker sagde ...

Hvornår var det, du skulle lave æg?????????????
Jeg melder mig frivilligt som 1. prøvesmager :-D

God lørdag
Birgitte

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

Det går fort mot påske nå. :) Så herlige former, og sjokoladen så fantastisk god ut. ♥

Klem Anette :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...