torsdag den 2. juni 2011

Hjemme igen :)

Sikken en tur ;)


Så er jeg atter tilbage - efter at have tilbragt nogle skønne dage i Budapest sammen med mine "gamle" gymnasie veninder.


Vi landede i lufthavnen i Budapest - og temperaturen viste 31 grader. Og da vores chauffør satte os af ved vores hotel "downtown"  Budapest - havde temperaturen sneget sig op på 34 grader. Det var vaaaaaaarmt - og helt fantastisk skønt. Så på med sandaler, soltop og solcreme - og ud og udforske byen. OG HVILKEN DEJLIG BY. Ja... jeg er vild med Budapest. Og alt det jeg har oplevet - det er helt fantastisk. Jeg har gået så meget - at mine fødder hang i laser - av-av-av.

Vi tog en cykeltaxi ud til Heltepladsen - et helt fantastisk sted - som også huser kunstmuseer, et meget smukt slot og en helt vidunderlig park, et skønt gammelt termalbad og meget, meget mere. 


Vi vandrede op til cicadellet i 34 graders varme - pyha -, besøgte det fine gamle konditori - Gerbaud - og spiste lækker Valrone chokoladekage, dasede i det smukke Gellert Bad og nød stemningen i de smukke gamle torvehaller. 


Jeg synes simpelthen - at dette billede er helt skønt. Det er taget i parken - bagved Heltepladsen. Det er da humor - på højt plan :)



Og naturligvis blev der også shoppet. Jeg kunne have købt mig fattig i sko og sandaler. Det blev til dette skønne par sandaler, i lækker skind. Jeg købte dog også et par "sunde" og "fornuftige" vandre sandaler.


Og tasken her - ja, den måtte jeg bare eje. Lækker skind - og med alle de rum - som jeg nu har brug for. Iøvrigt var det meget svært at vælge - der var så mange smukke tasker!!!



Og den vår lysegrønne sifon flaske fandt jeg i en af de utallige fine antik-butikker,  som der er så mange af i Budapest. Og det var svært at vælge. Der var så utrolig mange fine sifoner. Og havde jeg ikke været med flyveren - havde jeg købt dem alle sammen.

Det er helt sikkert ikke sidste gang - at jeg har været i Budapest. Jeg må ganske enkelt tilbage. Og næste gang skal jeg bruge meget mere tid på antik markeder og skønne antik butikker. For byen er et sandt eldorado - for sådan en som mig - der bare elsker - skønne gamle ting. Og næste tur - ja... den er allerede i støbeskeen.

Først tager vi dog lige en tur til Provence. Men så er det Budapest - som dernæst skal besøges. Jeg er nemlig slet ikke færdig med denne smukke gamle by.

Glade hilsner og

1 kommentar:

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Jeg var i Budapest for en halv snes år siden, vi spaserede også op til cicadellet i varmen, der lå en slags antikvitetsbutik deroppe og jeg købte en siffon deroppe, den er ikke så fin som din, men den var billig - og sindsyg tung - for den skulle jo slæbes ned af bjerget over broen på sightseeing op og ned af gågaden og gennem hele Pest til hotellet, jeg husker det ganske tydeligt (og det gør min hjælpsomme mand også, han måtte nemlig slæbe den, noget af vejen)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...