lørdag den 11. juni 2011

Bol el. Café au lait

Smukke gamle franske "nyttigheder". 

Jeg holder utrolig meget af de gamle franske og belgiske bol-skåle. Og at de samtidig også er særdeles praktiske - det er bare en ekstra gevinst. De findes i utallige farve kompositioner og størrelse. Nogle er meget enkel i deres udførelse - andre igen - er smukt pyntet m. fint mønster eller f.eks. skønne blomster motiver. 

Havregrynen om morgenen - indtages af en smuk gammel bol. De er nærmest som skabt til dette.



De er også supergode til dip og div. dressinger. Og så pynter de altså bare på middagsbordet.


De lidt mindre af slagsen - bruges her hos os til marmelade - ved morgensmadsbordet.





Og så synes jeg det ser så fint ud - hvis man har en portion smukke gamle bols stående fremme i f.eks. køkkenet. 


At de har patina og lidt små afslag - det gør slet ikke spor. Det gør dem blot endnu mere skønne, at se på.


Jeg elsker når ting - bærer præg af, at have været brugt. Så hos os er der ingen "skår i glæden" - hvis bolskålen er lidt slidt :) 



Jeg facineres af bløde former - og det er måske grunden til, at jeg er så betaget af smukke gamle bols. Og er jeg på loppemarked i Belgen el. Frankrig - ja.. så er det altid éen af de ting - jeg er på udkig efter. Tænk - hvis man lige netop faldt over endnu en smuk gammel bol til samlingen :) :) :)

I ønskes alle en rigtig dejlig pinse og


   


3 kommentarer:

helle sagde ...

Ja,hvor er de smukke - og samtidig meget anvendelige!

God pinse.....Helle

Sussi / Sussinghurst sagde ...

De er rigtig søde, måske skulle man se om ikke man lige står og mangler sådan et par stykker :-)

Frøken Anker sagde ...

Flotte billeder. Og flot indlæg :-)

God søndag

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...