lørdag den 19. marts 2011

Påskeblomster og Forår

De søde forårsbebudere
Er der noget bedre end - at bringe foråret ind i stuerne. Hvert år ved denne tid - hvor man bare længes efter lys og lidt varme - ja, da glædes jeg sådan over forårets små blomster skønheder. Jeg kan nærmest ikke få nok af blomsternes smukke farver - og jeg elsker, at arrangere stemningsfulde stilleben.


Perlehyacinten med sin fine sarte blå farve er absolut en af mine farvoritter. Desværre holder den ikke så længe. Men når jeg synes at den bliver for lang og ranglet - planter jeg den ud i haven. 


Hyacinten med sin overdådige frodighed er også skøn. Desværre er jeg ikke så "god " til duften. Jeg kan simpelthen ikke tåle den. Det afholder mig dog ikke fra at have hyacinter. Jeg placere dem blot - steder hvor jeg ikke opholder mig så meget. 



De 2 store vaser i fattigmandssølv - er som skabt til blomster. Jeg havde igennem lang tid - ledt efter store og især gamle vaser i fattigmandssølv. Stor var derfor min glæde - da jeg fandt disse. De indgår nu i min efterhånden fine samling af gamle ting - i fattigmandssølv. Får at skåne vaserne - har jeg plantet blomsterne i dybfrostposer. Jeg hiver hele posen op, når jeg vander dem - og det virker upåklageligt. 

Jeg håber, at du må få en dejlig blomster-forårsdag :)





2 kommentarer:

Herman Grans ♥ sagde ...

Lekkert! Fine bilder :)
Hilsen Grete

Solbakken sagde ...

Heisann, Solbakken her. Jeg blir så glad og opprømt når jeg ser bildene dine. Ser frem til sommeren :)
Nå har jo våren kommet, men jammen meg klager vi ikke over masse vann, skitt og søle.
Sol og vind, kom vår vei og tørk opp bakke og plen.
Ha en strålende vår Dorthe.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...