søndag den 2. september 2012

GAMLE PARFUMEFLACONER...


Gamle parfumeflaconer er en af mine utallige passioner. Jeg synes simpelthen bare, at de er så smukke. Og jeg har igennem årene fået samlet mig nogle stykker.


De har alle forskellig udseende og størrelse. Nedenstående parfumeflacon købte vi på et lille marked da vi var i Provence sidste sommer. Og den er absolut en af mine ynglinge.


Denne her hører også til i "privaten"


Og denne smukke gamle skin tonic flaske står og pynter på mit badeværelse. Den er fra Elizabeth Arden - købt også i Frankrig - og er helt vidunderlig.


Denne smukke gamle parfumeflacon nedenfor er også fra Frankrig - og kan købes i shoppen. Du finder den lige HER



Nogle af mine parfumeflaconer mangler deres "stopper". Det gør dem nu ikke mindre charmerende. Jeg holder nemlig også af, at bruge flaconerne som små vaser. De er perfekte til en lille rose o.lign.



De er også fine - placeret i en lille gruppe - til et smukt stilleben.



De fleste af mine parfumeflaconer er 100-150 år gamle. Det er da sjovt, ik'.

Parfumehilsner og 
Kram, Dorthe

3 kommentarer:

helle sagde ...

Ja de er virkelig smukke, gammelt glas i det hele taget! Forstår din passion!

Jytte sagde ...

Smukke, flasker - og i smukke omgivelser :)

Mike sagde ...

I love those small vases.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...