fredag den 4. maj 2012

I LOVE CUPCAKES ❤

Jeg har fået en ny passion. Jeg bager cupcakes. Jeg synes det er så sjovt. Jeg er netop lige blevet færdig med disse skønne chokolade cupcakes - og tænkte, at jeg ville dele dem med dig. OG DET ER BARE SÅ NEMT :)


Jeg har pyntet dem med en lækker flødeost og appelsin frosting.


Jeg kan godt lide at de ikke er for overpyntet. 


Ku´disse være noget for dig - så får du lige opskriften her. Der bliver til ca. 20-25 stk:
  • 4 æg
  • 150g smør (det skal være rigtig smør)
  • 4 dl. sukker
  • 7-8 spsk. kakao
  • 2 tsk. bagepulver
  • 1 dl. mælk (du kan sagtens bruge skummemælk)
  • 3 dl. mel
  • 75-100g hakket chokolade

Æg og sukker pisker du til en luftig masse. Smeltet og let afkølet smør og mælk piskes i æggemassen. Bland herefter kakao, bagepulver og mel godt sammen, inden det piskes i dejen. Tilslut vender du den hakkede chokolade i.

Fyld dejen i cupcakeforme ( lidt over halvt fyldt) og bag ca. 20-35 min ved 175 grader på midterste rille. Kagerne er færdige når der ikke hænger noget ved - efter at du har stukket en skarp genstand i midten af en af kagerne.

Og frostingen - den er bare så nem at lave. Du gør bare følgende: 
  • 200g flødeost (Philadelphia) den klassiske
  • 200g flormelis
  • 100g smør - det skal være rigtig smør
  • 2-4 spsk appelsinsaft. (Har du ikke lige en appelsin - så brug appelsinjuice. Det har jeg selv prøvet - og det virker).
Smøret smuldre du i flomelisen og flødeosten. Derefter pisker du bare det hele sammen med din elektiske "pisker". Rør saften i efter behov - og hvor tyk du synes cremen skal være. Stil den i køleskabet i en times tid - før du smører den på dine cupcakes.

❤ Yummi yummi - og god fornøjelse ❤
Kram, Dorthe 

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...