søndag den 21. august 2011

PROVENCE - Afsnit 3

Brocante & Antik

At tage på marked i Frankrig - er en livsstil - for rigtig mange franskmænd. Og man forstår dem godt. Det er jo lige præcis det samme - som sådan nogle som jeg selv og min mand - holder så meget af.

Og da vi jo netop lige har været i Provence - ja... så var der da en hel del markeder - vi måtte besøge.

---------------------------------------------------------------------------------

Det er bare så hyggeligt, at vandre rundt på div. markeder - for lige netop at finde "det" som man simpelthen ikke kan leve foruden...

Og alle de søde, sjove og rare mennesker - man møder - det er herligt. Mange af dem vi møder på div. markeder - har stor lyst til at fortælle - om netop deres gamle "ting".


Så handler det om "at spidse øren" - for her tales der kun fransk. Og selvom jeg kun har mit "gymnasie" fransk, at støtte mig til - er det egentlig forbavsende - hvor meget man forstår. Nogen gange er det noget frygtelig sludder - jeg selv får sagt. Men pyt med det - det går alligevel :)


Og skønne dejlige brocante fund - dem var der masser af. Og her kom "begrænsningens kunst" virkelig til udtryk. Vi fik dog handlet en mængde skønne "ting" hjem til shoppen - og på billedet nedenfor - ser du blot et lille udsnit - af det vi fik købt.



Har du lyst til at se mere - så besøg vores shop på http://www.vintage-huset.dk/

Vi har fået rigtig mange gode brocante fund med hjem - og vil de næste mange uger - løbende ligge dem i shoppen.

Ja... også denne tur til Provence - har været dejlig. Og sikke mange billeder jeg har fået taget. Lidt over 500 billeder - er det blevet til ( jeg skulle jo lige indvie mit nye kamera ). Så mon ikke der henover efteråret og vinteren - kommer endnu en historie el. to samt skønne billeder fra Provence. Jeg kan nok ikke lade være :) :) :)  

Mange søndags hilsner og 
     

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...