onsdag den 17. august 2011

PROVENCE - Afsnit 2

Skodder - med skøn patina.

Når man bevæger sig rundt i landskabet - i Provence - er der især éen ting - som jeg altid drages af. Nemlig, de smukke, gamle og patineret skodder - der altid er at finde på de proviancalske landhuse.

Og især de smukke farver på skodderne - er helt vidunderlige. Jeg havde sat mig for, at jeg på denne tur - ville forsøge at indfange - min begejstring for disse mange og farverige gamle skodder - med mit kamera. Og som skrevet - så gjort :)

------------------------------------------------------------------------------

Er det ikke bare super romantisk... 


Og at der også er potteplanter i vindueskarmen - tilføjer blot lidt ekstra charme...


Jeg studere også gerne folks gardiner - det synes jeg er hyggeligt... 


Jeg er vildt begejstret for både de brune og de turkise skodder - på husene her. Og hvad med alle de skønne planter - som hænger og pynter her. Er det ikke bare stemningsfuldt...


Og de svagt lyserøde skodder her... Ja, de skulle også lige foreviges..



Og så lige disse helt fantastiske skodder m.m. Absolut et af mine "ynglings" motiver. Jeg kunne simpelthen ikke stå for hele dette vidunderlige "menageri". Det er bare nærmest et fuldendt billede - på proviancalske skodder :)



Ja... dette er blot en lille del - af det jeg elsker ved Provence. Stemningen - duftene - farvene - varmen - og de mest vidunderlige "syn". 

Provence hilsner og 

2 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Flotte billeder, jeg tror jeg ville elske Provence, men jeg har aldrig været der.... måske .... engang.....

Bohemian sagde ...

Such magnificent images! What an ideal setting to explore and enjoy.

Dawn... The Bohemian

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...