mandag den 18. april 2011

Skøn gammel gine

Hvor heldig har man lov at være.

Jeg har igennem lang tid ønsket mig en gine. Ikke en ny en af slagsen - men rigtig gammel gine. Helst en med masser af patina. En gine - hvor man ikke er i tvivl om at - den har været brugt flittigt. Og nu er det lykkedes - og endda en rigtig gammel "Hindsgaul" gine. Det er da fantastisk.

Den er bare så utrolig smuk - med masser af patina og skøn facon. Og så er den helt intakt.


Vi kom simpelthen kørende ned af Løjtegårdsvej - og pludselig råber min søde mand ***GINER***. Jeg blev så forskrækket - at jeg nærmest var ved, at falde ud af bilen. Men lige der - over på det modsatte fortorv - stod der 2 fantastiske giner - sammen med en masse andre genstande. Et lille privat loppemarked - skøøønt. 

Den gamle dame som havde boet i huset var død - og hendes søn og svigerdatter solgte ud - af hendes smukke ting. Og tænk..... jeg fik denne skønne gamle gine - for sølle 400,00 kr. Det er da et fund :) Sønnen var "indenfor" tøj brancen - og hans mor havde været en syerske. Det var bare så spændende - at høre ham fortælle om ginen - noget han havde forstand på :)

Og mens vi stod og lyttede til hans fortælling - var der 8 forskellige mennesker - som gerne ville købe - netop min gine. Ja, de gik igang med, at overbyde hinanden. Er det ikke vildt !!!

Ginen er min - og ikke til salg - og den står nu og pynter - hjemme hos mig :)

Glade hilsner fra mig.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...